Algunes d’aquestes normes poden veure's afectades amb motiu de la situació COVID-19; així que si té dubtes, consulti aquest document (pdf) o bé demani informació a la Unitat d'Atenció al ciutadà, mitjnaçant el correu uac@csa.cat
Tothom té dret a una assistència sanitària. A urgències s'hi pot anar fins i tot sense documentació, però posteriorment, caldrà presentar la targeta sanitària individual per evitar la facturació del servei a càrrec de l'usuari.
Totes les habitacions disposen de telèfon i televisor que funcionen amb un sistema mixt de targeta i monedes. Si utilitzeu el telèfon heu de marcar el 0 per obtenir línia i, a continuació, el número desitjat. El visor ha de disposar d'un saldo mínim de 0,50€. Per rebre trucades de l'exterior, us poden trucar directament al número de telèfon que figura a l'adhesiu que hi ha a l'aparell telefònic de la vostra habitació. En cas d'avaria, truqueu al telèfon que hi ha ala caixa on es posen les monedes. També hi ha telèfons públics al vestíbul, a les plantes 2a. i 3a. i a Urgències.
Podeu contractar el servei de telefonia i TV mitjançant els dispensadors situats a la segona i tercera planta (replà de les plantes d'hospitalització).
Podem facilitar un justificant per a la seva empresa en tots els tipus d'assistència (ingressos, visites, hospital de dia, etc.). En el justificant assenyalem que el pacient ha estat atès en alguns dels nostres dispositius (Hospital, CAP Igualada Nord o Centre de Salut mental).
En el cas de l'Hospital, per a ingressos cal dirigir-se a Admissions i per Visites de Consultes Externes, pot fer-ho al mateix dispensador de gestió de cues o bé als taulells administratius.
En el cas del CAP Igualada Nord o Salut Mental, dirigir-se al taulell administratiu corresponent.
L'Hospital disposa d'un servei de cafeteria i menjador per a visitants i acompanyants on no hi poden accedir els pacients.
Està situada a la primera planta i el seu horari és:
- De dilluns a divendres de 7.30 h a 22 h
- Dissabtes, diumenges i festius de 8h a 22 h
- Dinars: de 13 h a 16 h
- Sopars: de 20 h a 22 h
S'ofereix també el servei de "take away", és a dir per prendre el menjar, degudament envasat, fora de la cafeteria.
També disposeu de màquines dispensadores de begudes i snacks a Urgències i a la segona planta.
Tant per consultar quan teniu programada una visita com per sol·licitar un canvi de data de la mateixa, podeu trucar al 93 807 55 55 de dilluns a divendres de 9 a 17 hores.
També podeu fer-ho responent a l'SMS que heu rebut de programació de visites o be enviant un correu electrònic a consultesexternes@csa.cat .
Podeu trucar al 93 807 55 61 (Programació quirúrgica) de dilluns a divendres de 9 a 16 hores.
Podeu trucar al 93 807 56 00 (Admissions per a ingressos) de dilluns a divendres de 7 a 20 hores i caps de setmana i festius de 9 a 16 h.
Les dades de filiació dels pacients són molt importants per facilitar el contacte entre el pacient i el centre de salut. Per això, hem de tenir en tot moment les dades actualitzades.
Si vostè ha canviat de telèfon, de domicili, etc. pot enviar-nos els canvis a través d’aquest formulari, enviar un correu electrònic a uac@csa.cat o trucar al 93 807 55 55 de dilluns a divendres de 9 a 17 hores.
Si té alguna assegurança privada i necessita dels nostres serveis, posi's en contacte amb els nostres Serveis Privats:
- Telèfon: 938 075 616
- Horari:
- Dilluns i dimecres de 8 a 15h
- Dimarts i dijous de 8 a 14h i de 15h a 17:30h
- Divendres de 8 a 14h.
- Email: csaprivats@csa.cat
El transport sanitari és el servei de trasllat de persones que no es poden desplaçar per elles mateixes.
A Catalunya, dins de la sanitat pública, el transport sanitari està indicat per un professional sanitari i es fa a través d'empreses d'ambulàncies contractades pel sistema sanitari públic.
Transport urgent
- Transport primari urgent: del lloc on s'ha produït l'emergència fins al primer centre amb capacitat per atendre el pacient. Pot requerir una primera assistència, al mateix lloc on s'ha produït l'emergència o en ruta, per part de personal qualificat.
- Trasllat urgent entre dos centres sanitaris.
Transport no urgent
- Trasllat programat, entre el domicili de l'usuari i un centre sanitari, o a la inversa, o entre dos centres sanitaris, per a la realització de proves diagnosticoterapèutiques o tractaments especialitzats. S'ha de sol·licitar amb suficient antelació als centres d'atenció primària i als hospitals.
El portal La Meva Salut és el web que permet a la ciutadania disposar de la seva informació personal de salut i també les de pediatria. Per donar-se d'alta del portal, cal adreçar-se al vostre Centre d'Atenció Primària o podeu venir a la Unitat d'Atenció al Ciutadà de l'Hospital d'Igualada. Cal portar el DNI i la targeta sanitària i és necessari tenir un número de telèfon mòbil i un compte de correu electrònic. En 2 minuts el/la poden donar d'alta.
La Carta de drets i deures de la ciutadania en relació amb la salut i l'atenció sanitària recull prop de cent drets i deures estructurats en deu grans àmbits: equitat i no-discriminació de les persones; protecció i promoció de la salut i prevenció de la malaltia; accés al sistema sanitari; intimitat i confidencialitat; autonomia i presa de decisions; informació sanitària, documentació clínica i tecnologies de la informació i la comunicació; qualitat i seguretat del sistema; constitució genètica de la persona; investigació i experimentació i participació.