El CAP Igualada Nord incorpora un gestor de cues per al servei d’Urgències i els tràmits administratius
El CAP Igualada Nord ha incorporat un gestor de cues per agilitzar les visites al servei d'Urgències i l'accés als tràmits i serveis administratius que es gestionen des del taulell d'atenció a la ciutadania. Hi ha dos aparells ubicats a la planta baixa, just a l'entrada.
Per fer-lo servir els pacients i usuaris han de passar la targeta sanitària pel lector, i escollir entre les diverses opcions que apareixen. En el cas de venir per una urgència, aquest gestor fa una proposta de simptomatologia per tal de poder donar prioritat per a la visita de triatge als pacients que presenten més dolor o possible gravetat. Finalment, la màquina expedeix un tiquet, amb el nombre de referència que servirà per avisar al pacient a través d'una pantalla situada a la sala d'espera, quan ja pugui entrar a la consulta de triatge. Aquest sistema permet millorar l'eficiència i la seguretat de l'atenció.
D'altra banda, pel que fa als tràmits administratius, apareixen també en pantalla les gestions més freqüents. En aquest cas, també s'expedeix un tiquet, i l'usuari serà cridat al taulell d'informació a través de la pantalla.
Aquest gestor de cues no inclou encara les visites programades, a les quals els pacients hauran d'accedir directament, sense passar per la màquina, com fins ara. En aquest cas, els pacients reben un SMS uns dies abans de la consulta programada indicant l'hora i el lloc de la visita.